Med 6. in 10. aprilom vabljeni na SEJEM DOM ali v salon Spalnega centra Maremico! Razvajali vas bomo s sejemskimi ugodnostmi in darili
Potenje ponoči

Nočno potenje

Nočno potenje je pri ljudeh dokaj pogosto, razlogi zanj pa so lahko različni. Nočno potenje je pogosto posledica neprimerne spalne rutine, lahko pa se pojavlja zaradi zdravstvenih težav. Prekomerno potenje ponoči lahko olajšate že z menjavo odeje, vzglavnika ali ležišča, če so te, ki jih trenutno uporabljate, sestavljeni iz nezračnih materialov.

Razlogi za nočno potenje

Preberite si, kateri so možni razlogi za potenje med spanjem in premislite, kaj od tega vam morda povzroča težave:

  • previsoka temperatura spalnice,
  • pretopla in nezračna odeja,
  • nezračno ležišče,
  • nezračen vzglavnik (v tem primeru se potite predvsem okoli vratu),
  • pižama iz nekakovostnega blaga,
  • stres,
  • hormonsko neravnovesje,
  • uživanja alkohola, mastne ali pikantne hrane pred spanjem,
  • jemanje nekaterih zdravil,
  • bolezenska stanja (okužbe, nevrološke motnje, nizka raven krvnega sladkorja, močno delovanje ščitnice, spalna apneja, refluks …).

Potenje med spanjem zaradi neustreznega ležišča

Kakšno ležišče torej izbrati za sprotno odvajanje potu?

Zračna ležišča so ležišča, narejena iz materialov, ki poskrbijo za odvajanje vlage po celotni površini ležišča. Toplo priporočamo tudi, da si izberete ležišče s snemljivo in pralno prevleko, saj boste tako poskrbeli za njeno popolno higieno.

Ležišče Leticia sestavljajo materiali, ki so potrjeni s certifikatoma Oeko-Tex, razreda 1, ki ga pridobijo le zdravju prijazni materiali in certifikatom HygCen za neomejeno uporabo v medicini. Materiali, ki jih uporabljamo so:

  • zračne žepkaste vzmeti,
  • zračni polnili LetiCell in SoftFeel
  • kvalitetna prevleka z zadrgo, ki jo lahko snamete in operete na 60 °C.
Vzmetnice Leticia - udobne

Kar ležišča Leticia dela edinstvene, niso le kvalitetni materiali, pač pa tudi dejstvo, da je ležišče izdelano po meri vsakega posameznika. Glede na vaše potrebe in želje, bomo izdelali ležišče, ki se vam bo v popolnosti prilagajalo ter poskrbelo za zdrav spanec v vseh pogledih.

Potenje ponoči zaradi neustreznega vzglavnika

Nočno potenje okrog vratu je izredno neprijetno, saj se zaradi tega ponoči zbujate, vaš vzglavnik pa postaja vedno bolj nehigieničen in stalno vlažen. Če vaš vzglavnik ne diha oziroma je narejen iz nezračnih materialov, se vaš pot v njem nabira in ga vlaži, saj se ne more sproti sušiti. Pika na i slabi higieni vzglavnika je, če ta nima snemljive prevleke, ki bi jo lahko oprali. Enako kot pri ležišču – dobrodošle hišne pršice! Ne glede na kvaliteto vzglavnika pa svetujemo, da ga menjate na 3 leta, saj se v samem polnilu vzglavnika nabere ogromno znoja, odmrle kože in prahu.

Kakšen vzglavnik je pravi proti nočnemu potenju?

Tudi pri vzglavniku toplo priporočamo, da izberete takšnega, ki je sestavljen iz zračnih materialov ter ima snemljivo in pralno prevleko. Prav vsi vzglavniki iz linije Leticia sproti odvajajo odvečno vlago, poleg tega pa omogočajo tudi popolno nastavitev vzglavnika vašemu udobju v predelu vratu.

Vzglavnik Leticia AntiAge, vzmetnice.

Nočno potenje zaradi neustrezne odeje

Marsikomu prija občutek, ko se pokrije z debelo in puhasto odejo, vendar ta lahko zelo kmalu postane pretopla. Odeja vam je najverjetneje pretopla, če se zjutraj zbujate odkriti ali pa se zbujate prepoteni, kljub temu da spite na ležišču, izdelanem iz zračnih materialov.

Kakšno odejo izbrati, da se izognite prekomernemu potenju med spanjem?

Odejo, pod katero se potite, zamenjajte z zračno odejo iz hitro sušečih materialov. Idealna odeja je taka odeja, ki je primerna za vseh 365 dni v letu – take odeje so po navadi dvojne: v toplejšem delu leta jo prepolovite, v hladnejšem pa združite ob polovici v eno toplo odejo. Predlagamo vam zračno dvojno odejo ClimaBalance BedTime, ki je poleg vsega pralna na kar 90 °C.

Poskrbite za ustrezno spalno rutino in higieno

Potenje ponoči je lahko tudi rezultat neprimerne oziroma pomanjkljive spalne rutine. Pomislite, kaj po navadi počnete pred spanjem. Jeste nazadnje okrog šeste ure ali zadnji grižljaj naredite tik pred spanjem? V vašo spalno rutino spada gledanje televizije ali branje knjige? Greste spat napeti ali sproščeni? Spalna rutina izredno pomembno vpliva na to, kakšen je vaš spanec in tudi na prekomerno potenje ponoči. Zdrava spalna rutina vključuje:

  • ugasnjeno televizijo, telefon in računalnik vsaj eno uro pred spanjem,
  • lahko večerjo vsaj 3 ure pred spanjem,
  • sprostitev in umiritev pred spanjem, brez stresorjev,
  • izogibanje alkoholu, kofeinu in energetskim pijačam nekaj ur pred spanjem,
  • pripravo spalnega prostora (optimalna temperatura 19 °C, zatemnitev in brez hrupa),
  • spanje v bombažni in ne sintetični pižami.

Kako najlažje ugotoviti, zakaj se potite?

Vzrok za potenje med spanjem boste sami najlažje ugotovili z zapisovanjem »dnevnika potenja«. Ustvarite svoj dnevnik potenja, kamor zapisujete kdaj se potite več kot običajno in kaj ste tisti dan počeli pred spanjem. Na ta način lahko najdete dejavnike, ki vplivajo na vaše prekomerno potenje.

Poskrbite za higieno in zadostno hidracijo

Vsakdo se ponoči malenkostno spoti, čeprav tega morda ne zazna. Naše ležišče, posteljnina in pižama vsrkajo ogromno količino potu in odpadnih delcev kože, zato je, če želimo poskrbeti za higieno našega spalnega okolja, priporočljivo, da tudi posteljnino in pižamo menjate vsaj 1x tedensko.

Ker s potenjem ponoči izgubimo določeno količino vode, jo je potrebno nadomestiti. Tako priporočamo, da vsak dan popijete dovolj vode, idealno pol litra že takoj zjutraj, čez dan pa najmanj 2 litra.

Spletna stran za delovanje potrebuje piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po strani se strinjate z njihovo uporabo.