Spanje je temelj zdravja. Brez zadostne količine spanja peša tudi redna in zdrava prehrana, energija za redno gibanje, obenem pa smo bolj izpostavljeni stresu. Zato za svoje zdravje v prvi vrsti poskrbimo tako, da smo dobro naspani. Na tem temelju – spanju, lahko nato gradimo stebre – zdravo prehranjevanje, redno gibanje in učinkovito upravljanje s stresom.

TEMELJ ZDRAVJA: Spanje

  1. STEBER ZDRAVJA: Zdrava prehrana

  2. STEBER ZDRAVJA: Redno gibanje

  3. STEBER ZDRAVJA: Upravljanje s stresom

Zakaj je spanje TEMELJ zdravja?

Kvalitetno spanje skrbi za regeneracijo telesa, umsko in fizično spočitost, pomaga nam zmanjševati stres in proizvaja hormon leptin, ki nam zagotavlja občutek sitosti. Nasprotno neprespanost izzove izločanje hormona grelina, ki sproži občutek lakote. Pogosto nam takrat paše predvsem mastna, nehranilna hrana. Neprespane noči nas izpostavljajo tudi številnim poškodbam, boleznim, nagnjenosti k stresu in konfliktom ter sprejemanju napačnih odločitev.
Kvaliteten spanec je neprekinjen 7 do 8 urni spanec, ki ga zagotovimo z nekaj disipline. Če imate težave s spanjem, poskusite jesti nazadnje dve uri pred spanjem ter se v tem času izogibajte alkoholu in kofeinu. Izklopite tudi vse elektronske naprave, ki možgane ohranjajo budne ter se raje posvetite kakšni sproščujoči aktivnosti, kot je branje knjige ali meditacija.

Za nekvaliteten spanec je pogost krivec tudi nekakovostno ležišče. Ker na postelji preživimo skoraj eno tretjino svojega življenja, se splača investirati v kvalitetno ležišče, ki nas podpre povsod, kjer naše telo to potrebuje. To zagotavlja ležišče Leticia, ki je izdelano po merah vsakega posameznika posebej. Dejstvo je namreč, da standardnih mer med nami ni, zato je edino prav, da vsak spi na ležišču, prilagojenem le njemu. Če tudi vi potrebujete novo ležišče, nas obiščite v salonu! Naše svetovalke za zdravo spanje vam bodo z veseljem svetovale, katero ležišče je pravo za vas.

1. STEBER ZDRAVJA: Zdrava prehrana

Spočitost vpliva tudi na manjše poseganje po nezdravi hrani. To pa je odlična novica za naše telo, ki se ne počuti prav nič dobro, če vanj vnašamo prazno hrano, bogato z maščobami, sladkorjem in ogljikovimi hidrati. Že res, da nam vse naštete sestavine dajejo energijo, vendar pa je treba paziti v kakšnih količinah jih vnašamo v telo. Nezdravo prehranjevanje vpliva na povečanje telesne teže, zvišuje krvni tlak, slabša imunski sistem ter upočasnjuje metabolizem. Zato poskrbite, da jeste tudi hrano, ki je bogata z minerali, vitamini, vlakninami, zdravimi kalorijami ter belajkovinami. Vaše telo vam bo hvaležno, saj boste s takim načinom prehranjevanja imeli tudi več energije za šport, pozitivno pa bo vplivalo tudi na stres.

2. STEBER ZDRAVJA: Redno gibanje

Večkrat slišano, pa vendar je res, da redno gibanje vsaj trikrat na teden po pol ure na naše telo deluje čudežno. Pomaga nam izboljšati imunski sistem, poveča sposobnost našega telesa ter preprečuje nastanek srčno-žilnih bolezni, migren in pomaga pri bolečinah v vratu in hrbtu. Če imate kakšne zdravstene težave je pomembno, da izvajate primerne vaje, ki jih tudi pravilno izvajate.

3. STEBER ZDRAVJA: Upravljanje s stresom

Naporni delavniki v službi ter vse obslužbene dejavnosti, ki jim moramo biti kos v hitrem tempu življenja, nas hitro spravijo v stres. Medtem ko je manjša količina stresa celo zdrava, pa preveč stresa negativno vpliva na naše zdravje. Dobra novica je, da s stresom lahko upravljate! Recept za boj nad stresom je predvsem redno kakovostno spanje, zdravo prehranjevanje, redna športna vadba ter dejavnosti, ki sproščajo. Poiščite dejavnosti, ki vašemu telesu prinašajo mir. To je lahko poslušanje glasbe, meditacija, branje knjige, topla kopel ali kaj drugega. Pomembno je torej, da si vsak dan vzamete vsaj nekaj časa zase in pobegnete od hitrega tempa življenja.

Še tako lepo opremljena hiša z najboljšim izkoristkom prostora, brez dobrih temeljev sčasoma začne propadati. Enako je z zdravjem. Zato začnite graditi svojo »hišo zdravja«, kjer začnete pri temelju – spanju, stebri pa bodo vaš zdrav življenjski slog do potankosti izpopolnili.