Med 6. in 10. aprilom vabljeni na SEJEM DOM ali v salon Spalnega centra Maremico! Razvajali vas bomo s sejemskimi ugodnostmi in darili
Zbujanje ponoči

12 razlogov za zbujanje ponoči

Zbujanje ponoči je pri ljudeh pogost pojav in po raziskavah sodeč naj bi se človek zbudil od 4x do 6x na noč. To naj bi izhajalo še iz evolucije, ko so se naši predniki ponoči zbujali, da preverijo, ali jim preti kakšna nevarnost. Če vam je zbujanje ponoči poznano, ne skrbite. Obstaja več razlogov, zakaj se nekateri pogosteje zbujajo ponoči kot drugi. Z odpravo spodnjih razlogov lahko težave s spanjem bistveno zmanjšate.

Razlogi za zbujanje ponoči

Skoraj vsak izmed nas, ki imamo težave z zbujanjem ponoči, bo težavo povezal z vsaj enim izmed naštetih razlogov. Preberite jih. Morda si boste lahko svoje neprijetno zbujanje ponoči občutno zmanjšali in si tako zagotovili zdravo spanje.

  1. Tik pred spanjem ste gledali v ekran

Bodisi ste tik pred spanjem gledali v televizijski ekran bodisi v računalniški ekran ali pa v telefon. In zdaj ne morete zaspati. Problem je v modri svetlobi, ki jo oddajajo ekrani vseh naštetih naprav. Priporočamo torej, da če je uporaba teh naprav pred spanjem nujna, modro svetlobo nastavite v oranžno. Pri večini pametnih mobilnih telefonov vas od nastavitve oranžne svetlobe loči le en dotik. Če vam telefon tega ne omogoča avtomatsko, pa za to obstajajo tudi brezplačne aplikacije.

  1. Alkohol

Po alkoholu sicer pogosto postanemo zaspani, a obenem je zaradi njega pogostejše tudi zbujanje ponoči. Pitje alkohola pred spanjem vpliva na to, da med spanjem takoj pridemo v fazo globokega spanja in tako izpustimo prvo fazo spanja. Tako je naše spanje veliko bolj nekvalitetno, kot če bi šli čez vse faze spanja. Poleg tega povzroča dehidracijo telesa, zato se ponoči zbujamo zaradi žeje ter sprošča mišice v telesu, kar lahko povzroči glasno smrčanje. Priporočamo, da alkohol nazadnje pijete najkasneje 3 ure pred spanjem.

  1. Stres

Če ste pod stresom, pred spanjem najverjetneje veliko razmišljate, se težje umirite in posledično tudi težko zaspite. Razlog, da je temu tako, je pripisati stresnemu hormonu kortizolu, ki je v takih primerih povišan. Dolgoročno to vodi v različna bolezenska stanja, anksioznost in depresijo. Kaj kmalu se lahko znajdete v začaranem krogu, saj vam novo nastale težave dodatno povzročajo zbujanje ponoči. V izogib stresu oziroma za njegovo učinkovito upravljanje, vam priporočamo, da redno izvajate aktivnosti, ki vas sproščajo. Naj bo to meditacija, joga, poslušanje glasbe, ples ali kaj drugega.

  1. Poln ali prazen želodec

Nekaj ur pred spanjem je dobro nekaj pojesti. Če greste lačni spat, to lahko vpliva na to, da ne boste mogli zaspati ali pa se boste ponoči zbujali. Hkrati ni dobro, da se pred spanjem najeste preveč, sploh če gre za mastno in začinjeno hrano. Poskusite zvečer jesti najkasneje 2 do 3 ure pred spanjem.

  1. Neustrezen vzglavnik

Na vaš slab spanec in zbujanje ponoči lahko vpliva tudi neustrezen vzglavnik. Vprašajte se, koliko let je star vaš vzglavnik. Če ste odgovorili z več kot 3 leta, je že to razlog za njegovo menjavo. V vzglavniku se čisto vsak večer nabere znoj, vanj pa se zaredijo tudi pršice. Poleg tega z leti vzglavnik izgubi svojo optimalno obliko, zato ni več primeren za kvalitetno spanje. Pomembno je tudi, da vam vzglavnik ni prenizek ali previsok, npr. če imate širša ramena, potrebujete višji vzglavnik. Predlagamo vzglavnik s snemljivo pralno prevleko ter nastavljivo višino in naklonom, vzglavnik Pillow 4 you, ki je produkt slovenske izdelave.

6. Neustrezno ležišče

Na zbujanje ponoči vpliva tudi neustrezno ležišče. Bodisi je tudi to dočakalo svojo starost bodisi vam ne ustreza njegovo udobje oziroma trdota. Najbolj optimalno ležišče je tako ležišče, ki vas podpre na vseh delih telesa ter vas razbremeni v predelu ramen, bokov in v ledvenem delu. Neustrezno ležišče je lahko razlog za nastanek bolečine v križu ali bolečine v bokih in ramenih. Če menite, da je čas za menjavo vašega ležišča, si oglejte ležišča Leticia. Ta so izdelana glede na vaše mere, potrebe in želje po udobju. Eno ležišče ni enako drugemu, ker je čisto vsako prilagojeno posamezniku.

7. Pretanka ali predebela odeja

Razlog za zbujanje ponoči, na katerega redko kdo pomisli, je lahko tudi neutrezna odeja, zaradi katere vas ponoči zebe ali vam je prevroče. V odejah, ki niso zračne se poleg tega lahko naberejo tudi pršice, ki vas motijo predvsem, če imate razvito alergijo na pršice ter povzročijo, da se ponoči potite. Predlagamo vam zračno dvojno odejo ClimaBalance BedTime, ki je primerna za vse letne čase.

8. Hrup

Če živite ob hrupni cesti ali železnici, je morda to razlog za vaše zbujanje ponoči, predvsem če ni dolgo tega kar ste se preselili. Ko nekaj časa živimo ob hrupnem prometu, te zvoke začnemo zaznavati selektivno oziroma jih zaznavamo manj intenzivno. Na začetku pa se moramo na te dražljaje navaditi in nas toliko bolj motijo. Za ublažitev hrupa predlagamo ušesne čepke.

9. Premočna svetloba

Čeprav imamo med spanjem zaprte oči in naj nas zato svetloba ne bi motila, pa tanka koža očesnih vek močne svetlobe ne zadrži. Pomislite, če imate v vaši spalnici čisto temo, ali morda od nekod prihaja moteča svetloba, ki vam povzroča težave s spanjem. Svetloba lahko npr. prihaja izpod vrat iz sosednje sobe, lahko jo oddaja budilka, telefon ali kaj podobnega. V izogib moteči svetlobi lahko spite s prevleko za oči.

10. Neustrezna temperatura spalnice

Temperatura spalnice je pomembna. Premrzla ali pretopla spalnica slabo vplivata na naše spanje. Vsak zase ve, kakšna temperatura je zanj najbolj primerna, vseeno pa obstaja približna optimalna temperatura, ki naj bi jo vsak posameznik imel v spalnici, to je od 18 do 19 °C.

11. Smrčanje in spalna apneja

Spalno apnejo posameznik pri sebi težko prepozna. Po navadi za to težavo ugotovi oseba, ki spi zraven osebe, ki trpi za to motnjo, saj ga moti s svojim glasnim smrčanjem in prekinitvami dihanja. Spalna apneja ni nedolžna bolezen, na žalost pa se zanjo zdravi zgolj 10 % vseh bolnikov. Če se vam zdi, da trpite za to boleznijo, vam predlagamo, da obiščete vašega osebnega zdravnika, ki vas bo napotil do specializiranega zdravnika. Za smrčanje pa ni nujno vedno kriva spalna apneja, temveč zgolj to, da spite z odprtimi usti. Poskusite spati z obliži proti smrčanju, ki vam bodo pomagali pri tem, da boste med spanjem dihali skozi nos ter se morda tudi redkeje zbujali.  

12. Refluks

Z refluksom se spopada veliko ljudi. Pri tem sindromu gre za to, da se želodčna tekočina pretaka nazaj po požiralniku in povzroča zgago. Strokovnjaki v primeru refluksa priporočajo uravnoteženo prehrano in ležišče, ki je dvignjeno v predelu trupa. V tem primeru priporočamo toper ali posteljno dno proti refluksu.

BoxSpring postelja - Model One - Vzmetnice Leticia

Spletna stran za delovanje potrebuje piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po strani se strinjate z njihovo uporabo.