Je vaš spalni položaj res dober za vašo hrbtenico?

Skoraj vsak med nami ima svoj najljubši spalni položaj. Spanje na hrbtu, na boku ali spanje na trebuhu. In prav vsi imajo svoje prednosti in slabosti. Preberite si jih in poskrbite, da boste z ustreznim ležiščem in vzglavnikom deležni vseh prednosti, ki jih vaš najljubši spalni položaj nudi. Ker se lahko prednosti spalnih položajev hitro spremenijo v slabosti, če spimo na pretrdem ali premehkem ležišču, na prenizkem ali previsokem, pretrdem ali premehkem vzglavniku, vam svetujemo, da z branjem nadaljujete.

1. SPANJE NA HRBTU

SPANJE NA HRBTU ob ustreznem ležišču in vzglavniku
+ Velja za najprimernejši spalni položaj.
+ Hrbtenica, vrat in glava so v nevtralnem položaju, kar deluje blagodejno na telo.
+ Zmanjšuje bolečine v vratnem in hrbtnem predelu.
+ Preprečuje nastanek spalnih gub na obrazu, pri ženskah pa tudi v predelu prsi.
+ Ob dodatno privzdignjenem vzglavju, je ta spalni položaj primeren tudi za ljudi z refluksom.
+ Tanjši vzglavnik bo ohranjal naraven položaj vratnih vretenc ter sprostil mišice celotnega ramenskega obroča.

 

SPANJE NA HRBTU ob neustreznem ležišču in vzglavniku
– Če je ležišče pretrdo, nas v predelu križa in kolen ne more ustrezno podpreti.
– Če je ležišče premehko, je hrbtenica upognjena in sili hrbtenico v nenaraven položaj.
– Neustrezen vzglavnik ne nudi ustrezne podpore v predelu vratu oz. ga sili v nenaraven položaj, kar pripelje do bolečin v predelu vratu in celotnega ramenskega obroča.

NASVET: Če nimate ustrezne podpore v predelu križa, na ta predel položite zloženo brisačo ali tanjši vzglavnik. Enako velja, če je ležišče premehko. Še najbolje pa bi bilo, da ležišče zamenjate z ležiščem po meri vašega telesa, ki vas bo podprl in razbremenil točno tam, kjer je za vaše telo najprimernejše. Kaj je skrivnost Leticie?

2. SPANJE NA BOKU

SPANJE NA BOKU ob ustreznem ležišču in vzglavniku
+ Velja za najpogostejši spalni položaj.
+ Zagotavlja normalno S obliko hrbtenice.
+ Zmanjša verjetnost smrčanja.
+ Pogost spalni položaj v času nosečnosti.

SPANJE NA BOKU ob neustreznem ležišču in vzglavniku
– Gravitacija sili hrbtenico v predelu vratu in križa v nenaraven položaj.
– Pritisk na ramenski obroč ter v predelu bokov je pri tem položaju prevelik.
– Zaradi prekomernih pritiskov na ramenski del bo prihajalo do mravljinčenja rok.
– Povzroča nastanek spalnih gub na obrazu, pri ženskah pa tudi v predelu prsi.

NASVET: Enak nasvet, ki velja za ljubitelje spanja na hrbtu. V primeru, da imate premehko ležišče, si v ledveni predel položite zloženo brisačko, da ublažite prekomerno ukrivljenost vaše hrbtenice oz. investirajte raje v nakup ležišča po meri vašega telesa, ki vas bo ustrezno podprl točno v predelu križa in vratnih vretenc ter primerno razbremenil v predelu ramen in bokov.

 

3. SPANJE NA TREBUHU

SPANJE NA TREBUHU ob ustreznem ležišču in vzglavniku
+ Ta položaj zmanjšuje smrčanje, saj so dihalne poti bolj odprte.

SPANJE NA TREBUHU ob neustreznem ležišču in vzglavniku
– Velja za najslabši spalni položaj.
– Hrbtenica je v vratnem in ledvenem predelu izpostavljena prevelikim pritiskom.
– Povzroča nastanek spalnih gub na obrazu.

NASVET: Pri tem spalnem položaju svetujemo, da si pod trebuh in medenico položite zloženo brisačko ali zelo tanek vzglavnik. S tem boste ustrezno podprli ledveni predel, da ne bo silil hrbtenico v nenaraven položaj. Sploh, če spite na premehkem ležišču. Glede vratnih vretenc pa si pri tem spalnem položaju ne morete z ničemer pomagati. So v nenaravnem položaju, pritiski na njih so preveliki in posledično lahko pripeljejo do bolečin.

Razmislite, kateri je vaš najljubši spalni položaj ter, ali vam nudi omenjene prednosti. Če vam ne, razmislite o nakupu novega ležišča. Takega, ki se vam bo optimalno prilagodilo po celotni površini telesa in bo izdelano glede na vaše potrebe in želje ter glede na vaš najljubši oz. najpogostejši spalni položaj.

Preberite ostale 3 teme:

Kaj lahko naredim, če se dobro naspim? Klik.
Primerno spalno okolje in prava izbira ležišča ključnega pomena. Klik.
Kaj jesti in piti pred spanjem? Klik.

Brezplačen priročnik Zdravo spim, zdravo živim